Cea mai bine vândute aditivi Maxxrecovery pentru combustibili:

Bine ati vinit la Maxxrecovery!

Maxxrecovery – este un brand nou de aditivi pentru combustibili din Moldova. Ajutăm oamenii să aibă grijă de mașinile lor și să profite la maximum de experiența lor de conducere. Gama noastră de aditivi pe benzină și motorină păstrează injectoarele de combustibil curate și măresc performanța și puterea motorului. Găsiți aditivul dvs. de combustibil în catalogul nostru sau contactați-ne pentru a pune o întrebare și pentru a obține cel mai bun rezultat astăzi.

MaxxAdBlue logo

Întrebări frecvente despre AdBlue

Soluția AdBlue este stocată într-un rezervor special, localizat lângă cel de combustibil sau, la unele modele, sub capota motorului ori în portbagaj, fiind injectată direct în evacuarea mașinii, cu scopul de a reduce emisiile de monoxid de azot și dioxid de azot generate de arderea motorinei de către motoarele diesel, prin transformarea acestor noxe în apă și azot.

Dacă te întrebi ce conține AdBlue, află că acesta este o soluție sintetică, realizată prin expunerea la căldură a dioxidului de carbon și a amoniacului, într-un proces chimic controlat, care să asigure eficiența produsului și care să nu provoace daune galeriei de evacuare.  

Modalitățile în care AdBlue a fost folosit la mașinile cu motoare diesel au fost diferite de-a lungul timpului. În prima fază, mașinile dotate cu sistemul SCR erau prevăzute cu un rezervor de AdBlue sigilat din fabrică, ce putea fi reumplut doar de către mecanicii specializați, în timpul reviziilor. 

Totuși, în cele din urmă, s-a constatat că această metodă nu este tocmai convenabilă pentru șoferi și că existența unei cantități de 60 de litri de AdBlue în rezervor nu este practică, atât din considerente ce țin de consumul de carburant, cât și de protecția mediului. De aceea, în prezent, mașinile diesel prevăzute cu tehnologia SCR au un rezervor de AdBlue mult mai mic, de maximum 25 de litri, care poate fi umplut oricând de către șoferi.

Inițial, AdBlue era folosit la camioanele de mare tonaj, cu un nivel ridicat al emisiilor de noxe, însă, treptat, a fost implementat și la autoturismele cu motoare diesel. În prezent, tehnologia SCR la o mașină diesel este necesară pentru ca respectivul autoturism să se încadreze în limitele normei de poluare Euro 6. 

Consumul exact de AdBlue al unui autoturism cu motor diesel este greu de stabilit, întrucât cifra reală depinde de o serie de factori, printre care capacitatea cilindrică a motorului, consumul de motorină sau distanța medie parcursă de acel autoturism. 

Pentru un sedan de clasa medie, cu o capacitate cilindrică a motorului de 1.900 centimetri cubi și un consum mediu de motorină de 4 litri la suta de kilometri, consumul de AdBlue se va situa între 1,5 și 2,5 litri, pentru fiecare 1.000 de kilometri parcurși. 

Dacă ești proprietarul unui automobil diesel nou și nu ai mai umplut rezervorul cu AdBlue până acum, ar trebui să știi că monitorizarea consumului este făcută de computerul de bord al mașinii, care va emite o avertizare în momentul în care mai poți parcurge 2.400 de kilometri până la golirea completă a rezervorului. 

În funcție de modelul de mașină, gâtul de umplere pentru un rezervor AdBlue se poate găsi lângă cel de motorină, în portbagaj sau sub capotă, în partea superioară a automobilului. Completarea cu lichid AdBlue este foarte simplă și se realizează întocmai precum cea a lichidului de spălare a parbrizului. 

Totuși, în cazul în care rezervorul de AdBlue a fost umplut la ultima revizie periodică, iar numărul de kilometri parcurși cu mașina nu a fost foarte mare, completarea poate fi făcută tot la atelierul specializat, în cadrul viitoarei verificări tehnice a autoturismului. De exemplu, pentru un sedan de clasă medie cu un rezervor de AdBlue de 20 de litri, următoarea reumplere poate fi necesară după aproximativ 10.000 de kilometri.

Când vine vorba despre AdBlue, prețul variază în funcție de autoturism și volumul ambalajului și este cuprins între 30 de lei și 300 de lei. 

Nefiind o substanță supusă unor restricții speciale, AdBlue poate fi găsit în orice unitate comercială. Acesta poate fi cumpărat din benzinării, supermarketuri și din magazinele de piese auto sau online, de pe site-urile auto sau chiar și de pe cele generale. Totuși, este indicat să te asiguri că lichidul AdBlue pe care îl achiziționezi provine dintr-o sursă sigură, întrucât un eventual produs contrafăcut poate genera defecțiuni tehnice mașinii tale și poate duce chiar și la pierderea garanției autovehiculului. 

AdBlue este un lichid neinflamabil și sigur pentru mediu, iar din aceste motive nu există restricții în ceea ce privește depozitarea sau utilizarea sa, fiind clasificat de autorități ca produs nepericulos. 

O altă îngrijorare a șoferilor, legată de AdBlue, este generată de punctul de îngheț al acestui lichid, de -11 grade Celsius. Totuși, producătorii de automobile au ținut cont și de acest lucru, așa că rezervorul AdBlue dispune de un sistem automat de încălzire, ceea ce va permite funcționarea în parametri optimi a sistemului SCR, în maximum 20 de minute de la pornirea motorului, chiar și atunci când temperaturile de afară sunt deosebit de scăzute.       

Nu în ultimul rând, este recomandat ca lichidul AdBlue să fie depozitat în recipientul original și să nu fie turnat în recipiente în care au fost alte lichide. Fiind foarte pur, amestecul accidental al acestuia cu apa, cu uleiul sau cu motorina poate cauza erori ale computerului de bord sau, după caz, compromiterea sistemului SCR al mașinii.

Dacă te întrebi ce se întâmplă dacă mergi fără AdBlue, trebuie să știi că în primă fază îți va apărea avertizarea de reîncărcare. Vei avea la dispoziție 2.400 de kilometri înainte să faci plinul. Dacă nu vei încărca rezervorul la timp, vor apărea și alte alerte vizuale sau auditive. În timp, performanțele motorului vor fi restricționate, iar în ultimă fază nu vei mai putea porni mașina. 

Tehnologia SCR pe bază de AdBlue a fost aleasă pentru ca și cele mai noi mașini să îndeplinească normele de poluare prevăzute de Uniunea Europeană. Prin urmare, tratarea postcombustie pentru autoturismele Diesel este obligatorie. Pe întregul teritoriu UE există restricții și reglementări referitoare la noxe. 

La întrebarea „AdBlue este toxic?” răspunsul este „Nu”. AdBlue nu s-a dovedit a fi periculos pentru om, însă, în cazul contactului cu pielea sau cu hainele, este recomandată clătirea cu apă. Totuși, substanța are un efect coroziv atunci când intră în contact cu alte metale sau cu vopseaua mașinii, așa că este recomandat să torni cu grijă lichidul, pentru a evita contactul accidental cu aceste suprafețe. Totuși, în cazul în care verși accidental AdBlue pe caroseria mașinii, este necesar să torni rapid apă peste suprafața vizată.

Cele mai scumpe produse sunt, de regulă, cele marcate cu inscripția AdBlue®, ceea ce le certifică gradul înalt de calitate. Totuși, poți folosi fără probleme și produse care nu dispun de această certificare, fără a-ți face griji cu privire la eficiența lor sau la anumite erori apărute în bord, atât timp cât pe ambalaj este specificat că produsul corespunde normei ISO 22241. 

Totuși, în situația în care nu îți dorești să folosești produse necunoscute, poți consulta cartea tehnică a autoturismului pentru a afla ce tip de AdBlue este recomandat de producător. 

La întrebarea „Cât AdBlue consumă un autoturism” răspunsurile variază. Așa cum se întâmplă și în cazul combustibilului, consumul de AdBlue este influențat de tipul mașinii, motor, încărcătură, condiții meteo sau stilul de condus. De asemenea, și dimensiunile rezervorului de AdBlue sunt diferite, așa că alimentarea se face în momentul în care ești avertizat că este necesară. 

Acestea sunt cele mai importante aspecte pe care trebuie să le cunoști despre AdBlue. Întrucât protejarea mediului este o prioritate a întregii omeniri, AdBlue s-a dovedit o soluție eficientă de limitare a emisiilor de noxe de către vehiculele cu motoare diesel, ale cărei efecte sunt deja vizibile. Mai mult, acest lichid optimizează și arderea combustibilului, ceea ce poate duce la o reducere a consumului pentru multe vehicule.