Modul în care aditivii „Maxxrecovery” restabilesc geometria pulverizării injectoarelor
Construcția modernă a motoarelor se dezvoltă pe calea creșterii puterii motoarelor diesel în parametri precum presiunea efectivă medie, turația arborelui cotit și reducerea substanțelor nocive în timpul emisiilor de gaze de eșapament. Această direcție este asociată cu cerințele crescute pentru sistemele de alimentare cu motorină, în special, elementul principal al duzei – injectoarele.
Principalul parametru prin care se evaluează funcționarea corectă a injectorului este geometria de atomizare a combustibilului. Figura de mai jos prezintă exemple de funcționare a duzelor.
Încălcarea geometriei pulverizării injectoarelor are loc din cauza proprietăților fizico-chimice ale motorinei, precum și a sarcinilor mecanice, hidrodinamice și termice ridicate în timpul funcționării motorului. Ca urmare a oxidării și descompunerii motorinei, în interiorul injectoarelor se acumulează depozite solide. Legăturile de hidrocarburi nesaturate (olefine, hidrocarburi aromatice) în motorină contribuie la depunerea carbonului în orificiile duzei și la formarea proeminențelor la capătul duzei injectorului. Și prezența unor urme mici de Na, Zn, Cu și Ca în combustibil (contaminarea metalelor) crește semnificativ contaminarea duzei și, mai general, cocsează injectoarele.
La injectoarele sistemelor de combustibil de înaltă presiune, combustibilul trebuie să treacă prin goluri mici de la zonele de înaltă presiune la zonele de joasă presiune. Dar formarea depunerilor pe suprafețele pieselor injectorului duce la o modificare a parametrilor lor geometrici inițiali, în urma cărora scade alimentarea ciclică de combustibil, scade presiunea la începutul injecției și unghiul de avans al injecției de combustibil. Figura de mai jos prezintă un exemplu de depuneri care se acumulează pe piesele injectorului.
GAURI DE PULVERIZARE
Găurile de pulverizare sunt caracterizate printr-o zonă de curgere eficientă „μf”. Dependența modificării „μf” a duzelor de timpul lor de funcționare este prezentată în graficul de mai jos.
ACUL PULVERIZATOR
În perechea de precizie „acul atomizorului – corpul atomizorului”, dimensiunea decalajului dintre suprafețele cilindrice de împerechere este de 2,5-6,0 microni. Acest design asigură mobilitatea acului duzei în carcasă și scurgerea duzei.
Mobilitatea acului este evaluată de calitatea atomizării combustibilului. Agățarea acului duzei are loc ca urmare a acumulării de depuneri solide și a pătrunderii particulelor mecanice mici în combustibil (așa cum se arată în figura de mai jos).
O astfel de agățare a acului duzei duce la absența injecției de combustibil în cilindrii motorului, ca urmare, viteza arborelui cotit scade brusc și se formează o presiune ultra-înaltă în sistemul de alimentare, care poate provoca distrugerea pompei de combustibil.
Pentru a asigura identitatea debitelor de injecție în proiectarea duzelor, cursa acului duzei este strict reglementată. Cursa maximă a acului duzelor diesel variază de la 0,2-0,45 mm. Un parametru important al atomizorului de duză este caracteristica sa hidraulică, adică dependența zonei efective de curgere a atomizorului de cursa acului și a atomizorului.
În timpul funcționării duzelor, cursa acului pulverizatorului crește, ceea ce se datorează uzurii corpului duzei la punctul de contact cu conul de închidere.
Astfel, elementul principal al duzei, a cărui stare tehnică reduce semnificativ indicatorii tehnici și economici ai motorului diesel, este pulverizatorul. Cu o creștere a timpului de funcționare a atomizoarelor și a acumulării de depozite solide, puterea de funcționare a motorului scade și pentru a stabiliza indicatorii tehnici și economici ai motorului, este necesar să efectuați reparații costisitoare sau să înlocuiți injectorele .
Pentru a evita reparațiile costisitoare ale sistemului de alimentare cu combustibil din cauza unei defecțiuni premature a sistemului de alimentare cu combustibil și pentru a menține parametrii normali de funcționare, se recomandă utilizarea regulată a aditivilor pentru combustibil Maxxrecovery Aditiv „DIESEL CLEAN&PROTECT ADVANCED”, Aditiv „DIESEL CLEAN&PROTECT”. Acest pachet de aditivi ajută în mod eficient la îndepărtarea depunerilor solide pe părțile sistemului de alimentare cu combustibil, restabilind astfel parametrii de funcționare ai motoarelor (putere, consum de combustibil) și, de asemenea, prelungește durata de viață a sistemului de alimentare cu combustibil și a motorului prin creșterea lubrifianței și eficiența arderii complete.
După cum se arată în datele de mai sus, în conformitate cu CEC F-23-01, utilizarea dozei recomandate a pachetului aditiv multifuncțional Maxxrecovery asigură o eliminare excelentă a depunerilor formate pe injectoare.