Astăzi, întreținerea mașinii nu cauzează mari probleme proprietarilor săi, din fericire, nu există lipsa totală de piese auto și cozi la o stație de service. Și dacă sunteți fericitul proprietar al unei mașini noi, atunci nu este nevoie să vă îngrijorați când și ce trebuie de înlocuit, trebuie doar să vă prezentați la timp centrului de service al dealerilor. Întrebarea este, este convenabilă o astfel de procedură pentru întreținerea mașinii? În majoritatea cazurilor, răspunsul este, desigur, „Da!” Este suficient, atunci când aveți grijă de o mașină modernă, să vă limitați la efectuarea numai a întreținerii reglementate de producător? Răspunsul este, desigur, nu.
În zilele noastre, atunci când proiectează o mașină, inginerii sunt capabili să calculeze influența tuturor tipurilor de factori asupra performanței acesteia. În același timp, se ia în considerare aproape totul: atât condițiile climatice, cât și starea suprafeței drumului și particularitățile funcționării sezoniere a mașinii pentru fiecare țară. În același timp, se întocmesc instrucțiuni clare cu privire la ce fluide tehnice și ce producători sunt autorizați să utilizeze în fiecare dintre sistemele acestei mașini, iar neglijarea acestor instrucțiuni duce automat la retragerea garanției din fabrică din mașină. Dar nici cele mai strălucite minți ale inginerilor nu sunt capabile să prezică ce benzină de calitate va fi turnată în rezervorul unei mașini pe care au proiectat-o.
Una dintre cele mai dureroase probleme este prezența apei în combustibil. De unde provine este o întrebare separată, doar pentru că nimeni nu a anulat un fenomen fizic natural atât de comun precum condensarea umezelii. Și chiar dacă benzina de la o rafinărie a fost fabricată conform tuturor standardelor (ceea ce este confirmat de testele de laborator), atunci după transportul și livrarea la o benzinărie, clienții ar putea avea îndoieli cu privire la calitatea combustibilului.
Faptul este că, într-o mare măsură, procesul de umidificare a combustibilului în sine are loc deja în etapele transportării către depozitele de gaz și benzinării, precum și în timpul depozitării și pompării ulterioare din rezervoare în rezervoare. Motivul principal este modificarea zilnică a umidității și a scăderilor de temperatură, care, în anumite condiții, determină formarea condensului. Acest proces este cel mai intens în camioanele cisternă pe jumătate goale sau în cisternele benzinăriilor. Apropo, în astfel de condiții, se va forma umiditate în rezervoarele goale ale mașinilor. Potrivit experților, pentru un an de funcționare a unei mașini în partea de jos a rezervorului de combustibil, în funcție de volumul acestuia, se pot acumula de la 300 ml la 1000 ml dintr-un amestec de apă-noroi. Care este amenințarea?
În primul rând, apa, amestecându-se cu combustibil și pătrunzând pe calea combustibilului, provoacă coroziunea activă a oricărui element metalic al acestuia. De regulă, părțile afectate de rugină (și uneori unități) trebuie schimbate ulterior. În al doilea rând, apa afectează în mod vizibil funcționarea sistemului de alimentare cu combustibil și, în al treilea rând, iarna, mai ales în cazul înghețului sever, poate provoca înghețarea banală a conductelor de combustibil. În orice caz, nu mai este necesar să vorbim despre funcționarea normală a motorului în astfel de situații. În repaus, apa din rezervor este separată de combustibil și se scufundă până la fund. Este întotdeauna sub nivelul de combustibil.
Un plus important la cele de mai sus este că apa nu se dizolvă niciodată în benzină. Spre deosebire de motorina, aceasta se amestecă cu acest tip de combustibil auto în timpul deplasării și formează o emulsie a așa-numitei stări instabile. Și în repaus, lichidele sunt separate în fracțiuni datorită diferenței lor de densitate, iar apa este întotdeauna sub nivelul benzinei. Această caracteristică a separării amestecului apă-benzină este utilizată de unii producători auto pentru a elimina apa din rezervorul de combustibil. În special, acest lucru este utilizat pe scară largă pe camioane, în care rezervoarele de combustibil sunt adesea echipate cu găuri de scurgere. Dar pe mașinile moderne dotate cu rezervoare din plastic, nu este prevăzută o astfel de scurgere. Ce să faci în astfel de cazuri?
La internet, veți găsi multe metode pentru a face față umezelii într-un rezervor de combustibil, de exemplu, alcoolul obișnuit, despre metodele și rezultatele utilizării cărora există o mulțime de recenzii în rețelele sociale de automobile. NU RECOMANDĂM să utilizați „medicina tradițională” în raport cu mașina dvs., deoarece acest lucru poate duce la un rezultat absolut neașteptat.
În lupta împotriva apei din rezervoarele de combustibil, este necesar să se utilizeze mijloace special create în acest scop, și anume, aditivi pentru combustibil „Maxxrecovery”.
La nivel molecular, ele leagă apa, care este îndepărtată din rezervor prin pompa și apoi, cu fluxul amestecului combustibilul format, pătrunde în tractul de admisie și apoi în camerele de ardere, fără a afecta motorele mașinii.